دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان با تکیه بر یک دهه تجربه ارائه خدمات فناوری اطلاعات در فضای آموزش عالی کشور و با بهرهگیری از مجموعه قابلیتها و شایستگیهای همکاران، مسیر آینده خود را مبتنی بر تحقق اهداف زیر قرار داده است:
1- استقرار حاکمیت فناوری اطلاعات بهمنظور ارتقای جایگاه سازمان امور دانشجویان بهعنوان سازمان پیشرو در حوزه خدمات دانشجویی
2- بهرهگیری مؤثر از فناوری اطلاعات بهمنظور پشتیبانی از فرایندهای اصلی و پشتیبان سازمان
3- فراهمآوری بسترهای لازم بهمنظور ارائه جامع خدمات فناوری اطلاعات بدون وابستگی به پلت فرم خاص
4- ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، از مسیرهای متنوع اما یکپارچه، روزآمد، پایدار و امن برای همه ذینفعان سازمان
5- ایجادی بستری کارآمد با ملاحظه حفظ کرامت انسانی به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به دانشجویان غیر ایرانی به عنوان سفیران فرهنگی ایران در آینده
6- ارائه راهکارهایی بهمنظور بهرهگیری حداکثری از توانمندیهای سازمان در راستای بسترسازی کامل خدمات برخط به منظور تحقق دولت هوشمند
7- تسهیلگری فناورانه پایش، راهبری و کنترل کیفیت خدمات در سازمان
8- مدیریت کارا و اثربخش داده، اطلاعات و دانش در سطح سازمان با نگاهی جامعنگر و یکپارچه (سیستمی)
9- تسهیم دانش انباشته در دفتر در قالب مشاوره
10- حضور فعال و اثربخش در نهادهای عالی سیاستگذاری فناوری اطلاعات کشور
به منظور تحقق این اهداف و ایجاد الگویی برتر در حوزه ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، لازم است تا با دقت روندهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطوح ملی و بین المللی رصد شده و با درک بههنگام فرصتها و تهدیدهای این حوزه، بسترهای لازم برای استقرار نظام حاکمیت فناوری اطلاعات در سازمان فراهم آید. بدینمنظور این دفتر متعهد به ارائه خدمات زیر است:
1- نیازسنجی، تحلیل، طراحی، برنامهریزی و تأمین زیرساخت سختافزاری، نرمافزاری، شبکه و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان
2- تدوین و ابلاغ برنامهها، استانداردها و دستورالعملهای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان
3- نوآوری و ارتقای کیفیت و کمیت ارائه خدمات سازمان با فراهمآوردن خدمات یکپارچه و روزآمد فناوری اطلاعات
4- راهاندازی نظام آمار مبتنی بر هوش سازمانی
5- پایش و تضمین کیفیت داده و اطلاعات در تمامی مراحل فرایندهای سازمان
6- استقرار نظام مدیریت امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
7- مدیریت مرکز داده اصلی سازمان و طراحی، راهاندازی و مدیریت مرکز داده پشتیبان
8- تأمین پهنای باند وسیع، پایدار و در دسترس
9- پشتیبانی به روز و مؤثر از سامانه های کاربری سازمان
10- پاسخگویی و رفع مشکلات حوزه فناوری اطلاعات (سختافزار، نرمافزار،شبکه و امنیت) کاربران سازمان در کوتاهترین زمان ممکن
11- شفاف سازی، بازطراحی و توسعه فرآیندها با امکان پیگیری مخاطب به جهت تکریم ارباب رجوع
12- ارائه خدمات آموزش فناوری اطلاعات
13- توجه به یادگیری مستمر و ارتقای توانمندیها فنی و مدیریتی همکاران دفتر
14- تعامل مستمر با معاونت ها، دفاتر و مراکز تابعه سازمان بهمنظور دریافت نیازهای تخصصی ایشان
15- تأمین نیروی انسانی متخصص با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در سازمان، وزارت علوم و دانشگاه ها
16- توسعه روابط حرفهای، مسئولانه، پایدار و دوستانه میان همکاران دفتر