rahbari
آرشیو خبر

اخبار

1401/7/23

دکتر صالحی: میزخدمت و پیشخوان سامانه جامع امور دانشجویان راه‌اندازی شد

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان گفت: میز خدمت الکترونیکی این سازمان با طراحی و پیاده‌سازی امکانات جدید اقدام به ثبت و پیگیری درخواست متقاضیان خدمات حوزه دانشجویی می کند.

دکتر صالحی: میزخدمت و پیشخوان سامانه جامع امور دانشجویان راه‌اندازی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر مصطفی صالحی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان با اعلام خبر توسعه امکانات «میز خدمت الکترونیکی» سازمان امور دانشجویان گفت: در راستای ارتقای سطح رضایتمندی از ارائه خدمات، میز خدمت الکترونیکی این سازمان با طراحی و پیاده‌سازی امکانات جدید اقدام به ثبت و پیگیری درخواست‌های متقاضیان خدمات حوزه دانشجویی می‌کند.
دکتر صالحی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از خدمات حوزه دانشجویی به دانشجویان (ایرانی و بین‌المللی)، دانش آموختگان (تحصیل‌کرده داخل و خارج از کشور)، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و به طور کلی مراجعین متقاضی خدمات سازمان امور دانشجویان، از طریق درگاه واحد و یکپارچه این سازمان موسوم به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) ارائه می‌شود.
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی ادامه داد: در حال حاضر حداقل تعداد درخواست‌هایی که روزانه توسط کاربران در سامانه مذکور، به عنوان بستر و میز ارائه خدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان، ثبت می‌شود حدود 10 هزار مورد است که این میزان در بازه‌هایی مقارن با رویدادهای مختلف آموزش عالی (مانند کارنامه سلامت و ثبت‌نام انتقالی مهمانی دانشجویان) تا 30 هزار مورد در روز افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: پشتیبانی از این حجم درخواست‌ها نیازمند ملزومات خاص خود و فراهم آوردن آن‌ها از طریق میز خدمات است. در همین راستا و با عنایت به نتیجه پایش تحلیلی آماری و محتوایی درخواست‌های پشتیبانی کاربران طی یکسال گذشته، امکانات جدیدی در راستای توسعه میزخدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی شد.
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: به طور مشخص در فاز اول، به منظور فراهم‌آوردن امکانات خویش‌خدمتی، میزخدمت پورتال سامانه سجاد (به آدرس https://portal.saorg.ir)  با معرفی شناسنامه خدمات عرضه شده به همراه ارائه بخش‌هایی چون راهنمای کاربری، سوالات پرتکرار، گردش کار و آیین‌ نامه‌های مرتبط با آن‌ها ایجاد گردید.
دکتر صالحی تصریح کرد: در فاز دوم، پیشخوان (مرکز تماس پشتیبانی فنی) سامانه سجاد با هدف پاسخگویی به تماس مستقیم کاربران برای رفع مشکلات احتمالی، اطلاع‌رسانی و راهنمایی راه‌اندازی شد. برای این منظور از این پس کاربران می‌توانند پس از شماره‌گیری تلفن گویای سازمان امور دانشجویان به شماره 96664000 (021)، گزینه پشتیبانی سامانه سجاد را انتخاب کنند تا ارتباط آن‌ها با اپراتور پشتیبان فنی سامانه برقرار شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور افزایش رضایتمندی در ارائه خدمات حوزه دانشجویی، ارتقای کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی و تحول در میز خدمات الکترونیکی، دو برنامه اصلی هدف‌گذاری شده توسط دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان در سال جاری است که با جدیت در حال پیگیری و انجام اقدامات لازم می باشد.
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر